بهداشت و سلامت, معرفی محصولات

کاندوم چیست | بررسی انواع کاندوم، کاربردها و میزان تاثیر آن در پیشگیری از بارداری

کاندوم-چیست

کاندوم به عنوان یک روش جلوگیری از بارداری است که از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری می کند. همچنین “کاندوم” تنها راه محافظت در برابر بیماری های مقاربتی مانند HIV است که برای کسب اطلاعات کامل تر در این مقاله ما قصد داریم به بررسی همه چیز درباره کاندوم (Candom) بپردازیم تا هر آنچه که لازم است را بدانید.

کاندوم چیست

کاندومکاندوم یک کیسه یا غلاف از جنس لاتکس است که از بیماری های مقاربتی یا عفونت ها محافظت می کند. همچنین کاندوم به عنوان یک روش جلوگیری از بارداری (پیشگیری از بارداری)، با نگه داشتن مایع منی (مایع پر از اسپرم) از ورود به واژن و بارور کردن تخمک ها یا همان بارداری جلوگیری می کند.

شما می توانید خرید کاندوم را بدون نسخه از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین انجام دهید.

انواع کاندوم

انواع-کاندومکاندوم انواع مختلفی دارد که در طول رابطه جنسی فقط باید از یک نوع کاندوم استفاده کنید که معمولاً “انواع کاندوم” عبارتند از:

  • کاندوم خارجی (کاندوم مردانه): این کاندوم ها برای جمع آوری مایعات انزال روی آلت تناسلی کشیده می شوند.
  • کاندوم داخلی (کاندوم زنانه): یک کاندوم زنانه به داخل واژن می رود تا از ورود اسپرم به رحم جلوگیری کند. کاندوم های زنانه ممکن است به اندازه کاندوم های خارجی (مردانه) در پیشگیری از بیماری های مقاربتی و بارداری موثر نباشند.
  • دنتال دم یا کاندوم دهانی: اینها ورقه‌های نازک لاتکس یا پلی اورتان به عنوان مانعی بین دهان فرد و اندام تناسلی یا مقعد شریک زندگی در طول رابطه جنسی دهانی عمل می کنند. دنتال دم یا کاندوم های دهانی خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی مانند ویروس پاپیلومای انسانی اوروفارنکس (HPV) را کاهش می دهد.
  • کاندوم های انگشتی: کاندوم های انگشتی برای دخول جنسی با انگشتان شما کاربرد دارند. از آنجایی که دخول جنسی با انگشتان می تواند خطر ابتلا به بیماری مقاربتی را افزایش دهد، از این رو کاندوم های انگشتی کاربرد دارند.

چرا از کاندوم استفاده می شود؟

کاندوم به عنوان مانع بین بدن عمل می کند؛ یعنی کاندوم با گرفتن انزال (منی) از بارداری جلوگیری می کند، بنابراین اسپرم نمی تواند وارد رحم شود. همچنین کاندوم با متوقف کردن یا کاهش شدید تبادل مایعات بدن افراد، خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی یا عفونت را کاهش می دهد.

کاندوم چقدر در جلوگیری از بیمارهای مقاربتی موثر است؟

در صورت استفاده مداوم و صحیح، کاندوم در پیشگیری از بیماری های مقاربتی مانند ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) بسیار موثر است. علاوه بر این، آنها می توانند انتقال ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) را بین 71 تا 80 درصد کاهش دهند. همچنین کاندوم احتمال بارداری را تا حد زیادی کاهش می دهند.

در کاندوم های موجود در بازار، اندازه‌های کاندوم از کوچک تا خیلی بزرگ متغیر است. به همین منظور مهم است که کاندوم مناسبی را انتخاب کنید. علاوه بر این، کاندوم نامناسب می تواند اثر بخشی کاندوم را کاهش دهد و خطر بارداری و بیماری های مقاربتی را افزایش دهد.

کاندوم چقدر در جلوگیری از بارداری موثر است؟

در صورت استفاده مناسب و کیفیت خوب، کاندوم حدوداً 98 درصد در پیشگیری از بارداری موثر است. اگر کاندوم جنس معمولی داشته باشد و یا به درستی از آن استفاده نشود، به طور متوسط حدود %87 در جلوگیری از بارداری موثر است.

تقریباً 15 نفر از هر 100 نفری که از کاندوم به عنوان تنها کنترل کننده بارداری استفاده می کنند، باردار می شوند چراکه کاندوم ها می توانند پاره شوند، نشت پیدا کنند یا از بین بروند. لذا بسیار مهم است کاندومی که خریداری می کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، از لاتکس طبیعی ساخته شده باشد و دارای مخزن ذخیره جهت اطمینان و امنیت بیشتر باشد.

خرید کاندوم

حال که متوجه اهمیت و کاربرد کاندوم شدید، شما می توانید برای مشاهده قیمت و خرید کاندوم به وبسایت فیس بان مراجعه فرمایید. فروشگاه اینترنتی فیس بان کاندوم ها را در برندهای مختلف و باکیفیت به فروش می رساند تا شما مشتریان عزیز با دستی باز به انتخاب مورد نظر خود بپردازید. علاوه بر این شما می توانید در زمان خرید کاندوم با شماره تلفن 02133124547 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان جهت خرید کاندوم بهره‌مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد کاندوم دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان فیس بان در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *